Ofte stilte spørsmål

Garanti

Alle våre briller leveres med 1 års garanti, som dekker eventuelle produksjonsfeil ved loddepunktene.

Garantien dekker ikke følgende skader:

Feil og skader som følge av tap, tyveri, brann, vann eller naturkatastrofer.

Feil eller skader forårsaket av feilaktig bruk, manglende vedlikehold (f.eks. støt, klem- eller trykkskader, bulker, knust glass) eller uhell.

Feil og skader som skyldes normal slitasje, inkludert forbruksdeler (komponenter som forventes å måtte byttes ut i løpet av produktets levetid).

For å gjøre garantien gjeldende, kontakt vårt kundeserviceteam med kjøpsbevis og bilde av det defekte produktet innenfor garantiperioden.

**Merk*: Brillenova forbeholder seg retten til å avslå gratis garanti­service dersom nødvendig dokumentasjon er ufullstendig eller uleselig.

Produkt informasjon

Alle våre solbriller har UV400-beskyttelse, som skjermer mot 100 % av ultrafiolette stråler.

For å sikre at dine Brillenova-briller holder seg i god stand, anbefaler vi følgende vedlikeholdstips:

  • Oppbevar alltid brillene i et beskyttende etui når de ikke er i bruk.
  • Rengjør linsene med en mikrofiberklut, og unngå å bruke såpe og vann.
  • Unngå å legge brillene med glassene ned for å forhindre riper.

Du finner målene for brillene våre under "Størrelse og passform" på produktsiden.

Vi tilbyr ikke brilleglass med styrke, da vi ikke produserer slike linser. Dersom du ønsker å bytte glass hos din optiker, anbefaler vi at du velger briller i metall eller acetat.

Ordre og betaling

Du kan kansellere bestillingen din innen 24 timer etter kjøpet. Etter dette tidspunktet har vi som regel allerede begynt å behandle og sende ut bestillingen, og kansellering er derfor dessverre ikke mulig. Skulle du likevel ombestemme deg, kan du returnere varen(e) innen 14 dager etter mottak.

Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post kort tid etter at bestillingen er fullført. Bekreftelsen inneholder bestillingsnummer, en oversikt over produktene du har bestilt, samt leveringsadressen.

Ordrebekreftelsen sendes automatisk til e-postadressen du oppga ved bestilling, rett etter at kjøpet er fullført. Dersom du ikke finner den, anbefaler vi å sjekke spam- eller søppelpostmappen. Hvis den fortsatt ikke dukker opp, kan det hende e-postadressen ble registrert feil. Ta gjerne kontakt med oss på e-post, så hjelper vi deg med å finne bestillingen og sende en ny bekreftelse.

Ja, hvis bestillingen din ennå ikke er sendt, kan vi oppdatere adresseinformasjonen. Ta kontakt med kundeservice så snart som mulig, så hjelper vi deg. Vær oppmerksom på at vi dessverre ikke kan endre adressen etter at pakken er sendt. Kontakt oss gjerne uansett – vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning.

Frakt og levering

Leveringstiden er 6-12 dager avhengig av hvor du befinner deg

Hvis det har gått mer enn 12 virkedager og du enda ikke har mottatt pakken din, ta kontakt med vårt service team.

Frakten koster 79 kr for bestillinger under 1 299 kr. Handler du for 1 299 kr eller mer, spanderer vi frakten – helt gratis!

Når bestillingen din er sendt, mottar du en e-post med sporingsnummer og lenke til sporing. Du kan følge pakken din enkelt via posten.no ved å bruke sporingsnummeret.

Det er leit å høre! Når du har fullført bestillingen, skal du ha mottatt en ordrebekreftelse med ordrenummer, og deretter en e-post med sporingsinformasjon så snart pakken er sendt. Hvis du ikke har fått denne e-posten, eller er usikker på hvor pakken befinner seg, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på kundeservice@brillenova.no – så hjelper vi deg så raskt vi kan.

Dersom sporingen viser at pakken din har blitt returnert, ber vi deg kontakte oss på kundeservice@brillenova.no. Vi vil undersøke hva som har skjedd og hjelpe deg med en løsning så raskt som mulig.

Retur og bytte

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar pakken. Innenfor denne perioden kan du returnere varen uten å oppgi noen grunn. Returforsendelsen må sendes tilbake innen disse 14 dagene.

Vilkår for retur:

– Varene må være ubrukte, usvaskede og i samme stand som da du mottok dem.

– Alle merkelapper må være intakte og festet til varen.

– Fraktkostnader refunderes ikke.

Det er enkelt å returnere eller bytte varer hos oss. Send en e-post til kundeservice@brillenova.no innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen, og oppgi hvilke produkter du ønsker å returnere eller bytte. Vi sender deg returinstruksjoner så snart vi mottar henvendelsen din.

Når vi har mottatt returforsendelsen din på lageret, behandler vi byttet innen 10 virkedager. I de fleste tilfeller går det raskere. Så snart den nye varen er sendt, vil du motta en bekreftelse på e-post med sporingsinformasjon.

Ordrenummeret finner du i bekreftelses-e-posten du mottok etter at bestillingen ble fullført. Finner du ikke e-posten, eller er usikker på nummeret, er du velkommen til å kontakte kundeservice – vi hjelper deg gjerne.

Vi beklager så mye hvis du har mottatt et skadet eller feil produkt. For å hjelpe deg raskt, ber vi deg sende en e-post til kundeservice@brillenova.no med et bilde av skaden eller feilen. Vårt kundeserviceteam vil følge opp saken og sørge for at du får en løsning så fort som mulig.

Når vi har mottatt returen din på lageret, behandles den innen 10 virkedager. Du kan følge med på når returen er levert via sporingsnummeret fra Posten. De 10 dagene regnes fra det tidspunktet pakken er registrert hos oss. Når tilbakebetalingen er gjennomført, får du en bekreftelse på e-post. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 3 dager før beløpet vises på kontoen din.

Andre spørsmål

For øyeblikket har vi ingen fysiske butikker. Brillenova er kun tilgjengelig på nett via vår nettside.

Hvis du er interessert i å bli forhandler av Brillenova, er du velkommen til å kontakte oss via kundeservice. Husk å inkludere relevant informasjon om deg selv og virksomheten din i henvendelsen.

I Brillenova handler alt om felles vekst, å nyte øyeblikket og samtidig følge drømmene våre. Bli en del av vårt globale ambassadørfellesskap – mennesker som ser livet gjennom et nytt perspektiv. Som ambassadør får du muligheten til å delta i kampanjer, vises i markedsføringen vår og motta eksklusive pakker med våre mest populære produkter. Meld deg på vårt ambassadørprogram for å promotere Brillenova på dine kanaler og skape inspirerende innhold til våre sosiale medier.

Hos Brillenova finnes det spennende karrieremuligheter for deg som trives med utfordringer og har ambisjoner for fremtiden. Vi er alltid på utkikk etter dyktige mennesker som ønsker å vokse sammen med oss. Besøk gjerne vår karriereside for ledige stillinger, eller send oss din CV og søknad til kundeservice@brillenova.no – så vurderer vi deg i forbindelse med fremtidige ansettelser.